INFORMACJA O DNIACH I GODZINACH PRZYJĘĆ INTERESANTÓW
W SPRAWACH
SKARG, WNIOSKÓW i INTERWENCJI
oraz TRYBU
ICH ZAŁATWIANIA
Podstawa prawna:
Zasady przyjmowania, rozpatrywania
i załatwiania skarg i wniosków regulują przepisy art. 221-259 ustawy z dnia 14
czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r., poz.
267 ze zmianami), przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w
sprawie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz.46)
oraz przepisy Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy.
Skargi, wnioski i interwencje mogą być wnoszone: pisemnie, faxem, ustnie do protokołu.
pocztą elektroniczną (e-mail) lub przez elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu
(e-PUAP).
Do
przyjmowania skarg i wniosków do protokołu zobowiązani są wszyscy pracownicy
Urzędu w godzinach urzędowania.
Interesantów w sprawach skarg i
wniosków przyjmują:
1)
wójt
- w każdą środę od 1400
do 1530;
2) sekretarz
oraz kierownik Referatu Finansowego w
sprawach załatwianych przez podległych pracowników -
codziennie w godzinach pracy Urzędu
W przypadku nieobecności wójta skargi i wnioski przyjmują sekretarz gminy albo skarbnik gminy (kierownik Referatu Finansowego) - według właściwości rzeczowej.
Tryb załatwiania skarg i wniosków:
Skargę
lub wniosek adresowane do właściwego organu załatwia w ramach swojej właściwości
organ, do którego były adresowane.
Jeżeli
wójt nie jest właściwy do rozpatrzenia
wniesionej skargi lub wniosku, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie
siedmiu dni, przekazuje skargę lub wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o
tym wnoszącego albo wskazuje właściwy organ.
Skargi
i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego
pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi
i wnioski załatwiane są niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
W
razie niezałatwienia sprawy w terminie jednego miesiąca informuje się wnoszącego
o przyczynie niedotrzymania przepisanego terminu i wskazuje nowy termin
załatwienia sprawy.
O
sposobie załatwienia skargi lub wniosku zawiadamia się wnoszącego.
Opłaty:
Skargi
i wnioski - w rozumieniu przepisów
Kodeksu postępowania administracyjnego -nie podlegają opłacie skarbowej na mocy
ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2014 r., poz. 1628)
Nie dotyczy to pism określonych przez strony
jako skargi lecz będących w swej istocie środkami odwoławczymi składanymi w
toku instancji.